آقا کیانآقا کیان، تا این لحظه: 9 سال و 8 ماه و 11 روز سن داره
نیکا خانومینیکا خانومی، تا این لحظه: 3 سال و 11 ماه و 24 روز سن داره
پیوند مامان و باباپیوند مامان و بابا، تا این لحظه: 13 سال و 19 روز سن داره

خاطرات شیرین کیان ونیکا

قاروق گیری یا تل گیری

1395/10/20 10:42
نویسنده : کیان و نیکا
21,228 بازدید
اشتراک گذاری

داستان از اینجا شروع شد که هفته قبل عمه و دختر عمه بابایی آمده بودن قزوین مهمون بابا رضا بودند. من هم مثل بچه های خوب داشتم ازشون پذیرایی می کردم و حسابی دل بری میکردم.بغل بعدش یک هویی بابا متوجه شد که چشمهای من داره اشک میزنه. پرسید کیان جون حالت خوبه. من چیزی نگفتم . چند دقیقه بعد زدم زیر گریه و هی میگفتم بریم خونمون بریم خونمون. شب که شد دیگه هیچی نخوردم و کم کم شروع کردم به تب کردن. تا صبح نخوابیدم . من معمولا شربت خیلی دوست دارم اما حتی شربت رو هم که میاوردن جلوم برای خوردن شدیدن گریه میکردم. حتی آب هم نمی خوردم. شیاف هم خیلی تاثیر آنچنانی در پائین آوردن تب من نداشت. فرداشم رفتیم دکتر،شدیدا بی تاب شده بودم، چشمام و بینیم خارش میکرد و بعضی وقتها هم دهنمو به مامانی نشون میدادم. توی مطب هم مدام می گفتم مامان متین بغل، مامان متین بغل. هی میگفتم نوبت ما نشد، نوبت ما شد بریم دیگه. کل مطب رو گذاشته بودم روی سرم و همه به ما نگاه میکردن. بعد از معاینه دکتر هیچ چیز غیر عادی تخشخیص نداد. دوتا آزمایش نوشت که ببینه توی خونم ویا ادرارم عفونت وجود داره یانه. رفتیم بیمارستان مهرگان برای گرفتن آزمایش.اتفاقا بخش کودکانش فوق العاده قشنگ بود ولی خوب بابایی عصاب مصاب  نداشت مثل سابق ازم عکس بگیره بزاره تو وبلاگخندونک. توی نتیجه  آزمایشها هم چیزی مشاهده نشد تا اینکه بالاخره منجی من پیدا شد.بغلمحبت

توی بخش جواب دهی، یک خانم مهربانی بود که بادیدن چشمهای گود افتاده من خیلی ناراحت شد. بعدش به مامان و بابا گفت که یک بچه داره که مقداری از من بزرگتره و چند بار تاحالا همین مشکل براش پیش آمده. ایشون به ما گفت که بچه شما قارق شده و اگه بخواد میتونم آدرس یک قاروق گیر(یا همون تُل گیر ) رو بهتون بدم تا مشکلتون رو برطرف کنه. مامان بابا گفتن: بابا بی خیال ما به اینجور خرافات اعتقادی ندارم. ایشون هم گفت اصلا خرافات نیست یک چیزی تو گلوی بچه شما گیر کرده که اون قارق گیر میتونه با مالش اونو از دهان بچه خارج کنه و هیچگونه کار خاصی و غیر بهداشتی هم انجام نمیده که بخواد نگرانش باشید.مامان و بابا هم که حسابی مستاصل شده بودند غمگینتصمیم گرفتند که این کارو انجام بدن. این شد آدرس رو گرفتیم و شبانه راهی شدیم. 

اونجا یک خانوم پیری بود که تا گلوی منو دید گفت این بچه قاروق داره. بعدش منو گرفت و گلومو ماساژ داد سپس منو روی پاش سرو ته میکرد و میزد پشتم. چند بار که این کارو کرد. یک دفعه یک چیزی از تو دهان من افتاد پائین. ایناهاش اینم عکسش:

قاروق   تل  تولچی

 

بعدش که رسیدیم خونه اولین چیزی که به مامان و بابا گفتم این بود: ماما پو بده بخولم(مامان پلو بده بخورم). پلو که خوردم بهش گفتم شکولات می خوام بعدش گفتم بستنی می خوام بعدش گفتم شیر می خوام...... خلاصه حسابی خوردم. شب هم بدون درد سر یک کله تاخود صبح خوابدم حتی نصف شب که مامان و بابا می خواستن بیدارم کنند برای خوردن داروهام دیدن که تبم کاملا قطع شده انگار که اصلا هیچ اتفاقی نیوفتادهمحبت

فرداشم همون خانم مهربون از بیمارستان تماس گرفت و حال منو پرسید که بهش گفتیم کاملا خوب شدم وازش تشکر کردیم. بابایی روز بعد رفت پیش دکترم و در این مورد باهش مشورت کرد و همچنین با چند تا از دوستاشم که پزشک عمومی بودند مشورت کرد. ولی خوب اونا اعتقادی به قارق گیری یا تل گیری  نداشتد و معتقد بودند که همش کلاه برداریه. 

آخرش ما نفهمیدیم حق با کیه ولی به هر حال چه سرمون کلاه گذاشته باشند و چه نگذاشته باشند من که خوب شدم و کاملا هم راضی هستمخندونک

اگر هم خدایی نکردنه نی نی شما یک همچین حالتهایی رو پیدا کرد:

– کم غذا خوردن بچه ها، یا اصلا نخوردن غذا یا خوردن غذاهای آبکی
– تنگ شدن یکی از چشماشون
– خارندان بینی و کناره های بینی (مالیدن بینی )
– لاغر شدن بچه در طول قارق شدنش
– بوی بد دهان
– بچه به شدت تب می‌کند. (البته ممکن است ساعاتی تبش قطع شود، اما ناگهان به اوج می‌رسد)
– در حالی که تصور می‌شود سرماخورده است، اما آب‌ریزش بینی ندارد.
– گلوی بچه خیلی غیرمحسوس، حالت تورم دارد.
– بچه نمی‌تواند آب دهانش را به راحتی قورت بدهد.
– کاملاً بی‌حوصله است و به خنده‌دارترین چیزها واکنشی نشان نمی‌دهد! (این یکی واقعاً دردناک است!)

ممکنه که شبیه من شده باشد. اصلا جای نگرانی نیست با پیدا کردن یک تل گیر ماهر خیلی سریع نی نی شما خوب میشه اما یادتون باشه که اول دکتر برید تا مطمئن بشید مشکل دیگه ای نباشهآرام

خوب بخشید که خستتون کردم گفتم شاید تجربه مفیدی باشه. با این عکس یک سالگیم این مطلب رو تمومش میکنم میکنم:

قاروق تل  تولچی

الهی که هیچ وقت مرض نشمخندونک

بوسبوسبوسبوس

پاورقی: خدمت دوستانی که در مورد آدرس سوال فرموده بودن عرض کنم که در سال 95 ادرسشون بود قزوین خیابان نواب صفوی سر کوچه مجتمع ادارات. اما من به شخصه واقعا نمیتونم بگم که آیا این کار واقعا درست است یا خیر. امید وارم که همه بچه ها سلامت باشند.

پسندها (13)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (24)

مامان ويهان جون
20 دی 95 12:16
چقدر جالبه اين قاروق گيري يعني چي؟ منظورم اينه كه معادل ديگه اي هم داره ؟ يعني اين دو تا خرده اي كه تو گلوي كيان جون بوده دليل اين تب ها و... بوده ....
کیان و نیکا
پاسخ
والا ما خودمون هم اخرش به نتیجه قطعی نرسیدیم. ولی خوب خیلی ها تجربه مشابه ما داشتند
مامان مهدیه
21 دی 95 10:24
ایشالا دیگه مریض نشی کیان جون
شادمهر کوچولو
22 دی 95 8:14
کیان جون برای منم همچین اتفاقی تو یکسال و چهارماهگیم رخ داد که منم در آخر علاج تب و غذا نخوردنم همین تل گیر شد و خوب شدم...نمیدونم این دیگه چه مدلشه که ما نمیتونیم دوتا دونه چیز تو گلومونو بندازیم بیرون
کیمیا
22 دی 95 10:17
آره عزیزم مامان کیان جون صد در صد قاروق شده بوده کیان جون .شک نکن .ما و تمام اقواممون در چنین شرایطی میریم پیشه قاروق گیر.بچه از این رو به اون رو میشه.دکترا هم از غرور زیادشون میگن خرافاته.خدا روشکر که این جوجه الان حالش خوبه
مامان هدی
22 دی 95 16:55
وای خدای من. چهه استرسی اون لحظه که کیان رو سر و ته کرده بهتون وارد شده... خدای من. چقدر خوبه این افراد با تجربه هنوز هم هستن.
خاله امیرحسین
29 دی 95 14:22
سلام کیان جان خوبی مامان و بابا خوبن عزیزم کیان جان این موضوع اصلا هم دروغ و کلاهبرداری نیست دکترها چون نمیتوانند تشخیص بدن و یا حتی اگه تشخیص بدن نمیتوانند بدون ابزار شی از گلو خارج کنند این حرفها را میزنند چون این بلا چند بار سر امیرحسین هم آمده که خدارا شکر فهمیدیم و بچه از خوردن انتی بیوتیک رها شد دفعه اول که چند ماه امیرحسین انتی بیوتیک میخورد طفل معصومم تا ماآدرس تونستیم از یکی آشنا بگیریم و رفتیم پیشش و کلی مواد غذایی در آورد به هر حال خوشحالم که زود متوجه شدن و خوب شدی دلم کلی برات تنگ شده کیان جان میبوسمت
faeze
6 بهمن 95 21:36
وااااااااااای اینا چی هستن؟؟؟ حشره اند؟؟؟ترسیدمممم خداروشکر که خوب شدی کیان جونمممممممممم من همیشه پستاتو میخونم ولی نامردم نظر نمیدم خخخخخخخ
کیان و نیکا
پاسخ
مرسی خاله راستی حالا که برای مامانی می خوای کیف چرمی درست کنی یک دونم برای من درست کن
مامان فرخنده
11 بهمن 95 9:33
یکی از همکارهای من برای بچه اش همچین اتفاقی افتاد واون هم مشکلش با همین تل گیری حل شد البته بعد از اون جریان سه بار دیگه هم براش اون بچه اتفاق افتاد ولی الان دیگه چون بزرگ شده دیگه از این مشکلات نداره به نظر من فکر میکنم واقعی هستش خب خداروشکر که کیان جون با همین روش مشکلش حل شد و به غذا خوردن افتاد
هما
5 فروردین 96 4:03
سلام من دخترم شدیدا مشکل سرفه داره، یکی بهم گفت میتونه قاروق باشه. میشه آدرس این خانم رو بهم بدید. ممنون میشم.
کیان و نیکا
پاسخ
امید واریم نینی شما زودی خوب بشه. ولی خوب سرفه نشانه قارق نیستش.ببخشید شما آدرسی نداده بودید من مجبور شدم همین جا جواب بدم
روژان
6 بهمن 96 15:28
سلام مامان کیان عزیز امکانش هست ادرس این تل گیر را که فرمودید برای من  ارسال کنید ممنون میشم
زینب
9 بهمن 96 3:32
سلام خوب هستین؟ من ساکن الوند هستم؛ میشه لطف کنید آدرس قاروق گیر در قزوین رو بهم بدید؛ الوند اگر میشناسید که عالی میشه ممنون میشم اگر آدرس رو لطف کنید
toob
10 بهمن 96 22:40
سلام خوبين، ميشه آدرس اين تل گير رو براي من ايميل كنيد
my
1 اسفند 96 0:53
سلام  ما هم در همین شرایط اضطراری هستیم میشه آدرس تل گیر را لطف کنید
3تاره
21 مرداد 97 1:34
سلام... دوستان واقعا کار تول گیر ها رو هیچ دکتری نمی تونه انجام بده.. من بچمو هر دکتری بردم کاری نکرد اما الان میبرمش پیش یه خانمی که تجربش خیلی خوبه بچم کامل خوب میشه شمارش 09382028827 هست 
امید
11 آبان 97 22:52
این همون سنگ لوزه هست
محسن ظهرابی
19 آبان 97 2:16
اگه تل گیر می شناسید تو رو خدا نشانیش رو برای من اس ام اس کنید ، من شدیدا تب دارم و لوزه هام متورم شده ، دکترها میگن یه چیزی باعث عفونت شده ولی معلوم نیست  تو رو خدا اگه میشناسید به این شماره آدرس یا تلفنش رو برام بفرستید  ۰۹۱۷۷۴۲۹۹۲۱
شيما
10 دی 97 13:06
سلام عزيزم ممكنه ادرس و شماره تلفن اون تل گير رو بزاريد ممنونم
ملیحه
24 دی 97 16:15
ادرس قاروق گیر قزوین اطف میکنید
طاهره
14 بهمن 97 0:56
سلام لطف میکنید ادرس قاروق گیر بگذارید ممنون  
پروانه
14 فروردین 98 10:25
سلام میشه آدرس تلگیر و بگین.
پروانه
14 فروردین 98 10:27
میشه آدرس تل گیر و لطف کنید.
مامان شکیبامامان شکیبا
27 مهر 98 0:08
سلام عشقم دختر و پسر منم مدام تل میگیرن😔با اینکه پسرم ۴و نیم سالش شده ولی بازم یه روز در میون تل میگیره😔کیان جون دیگه تل نگرفت؟؟
منصوره
2 دی 98 20:54
توروخداادرس قارق گیری قزوین روبمنم بدید
مهناز افشار
7 اسفند 99 18:22
🦉🙂😍